کاربرد بروشور چیست؟

دسته بندی : تبلیغات
13 1399/12/13
تعداد بازدید :
1221 بازدید
نظرات :
نظر
کاربرد بروشور چیست؟

در دنیای پر رقابت امروز که هر شرکت و سازمانی به دنبال به دست آوردن مشتریان بیشتره، یک بروشور صرفا از جنبه تبلیغاتی فاصله گرفته و نشان دهنده دورنمای هر سازمانه. داشتن یه بروشور با طراحی مناسب و چاپ باکیفیت، راه شما رو در مسیر رسیدن به قله موفقیت همواره میکنه. در این مقاله با هم بررسی میکنم که کاربرد بروشور چیه و اساسا چرا باید از این روش تبلیغاتی استفاده کنیم.

 کاربرد بروشور چیست؟

 


 در ادامه در سوال کاربرد بروشور چیست؟ و اگر سوالی در رابطه با چاپ بروشور دارید میتونید کلیک کنید. چند کاغذ در ابعاد A4 که روی هم تا خورده اند و به وسیله چسب یا منگنه بهم متصل میشن تا یک بروشور رو به وجود بیارن. این بروشور میتونه شامل اطلاعات مختلفی باشه یا درباره دستورالعمل استفاده از یک دستگاه یا هر نوع محصول دیگری باشه. اما آیا واقعا میدونیم که استفاده از این شیوه تبلیغاتی تا چه اندازه میتونه در تسریع مراحل پیشرفت ما تاثیر گذار باشه؟
جواب این سوال به فاکتورهای مهم و زیادی از جمله نوع چاپ، نحوه طراحی، کاغذ مورد استفاده، نحوه تا زدن، میزان خلاقیت و نوآوری شما و شناخت خواسته‌های مشتریان بستگی داره. اما به طور کلی میشه گفت یکی از مهم ترین و موثر ترین روش های تبلیغاتی حتی امروزه که استفاده از تبلیغات اینترنتی درون شبکه های اجتماعی و الکترونیکی فراگیر شدن، استفاده از بروشوره. کاربرد بروشور در پیشرفت تمامی صنایع و محصولات، جواب خود رو پس داده. پس در استفاده از این حقه تبلیغاتی هیچ شک و شبه ای نداشته باشین. حتی اگر به نظر میاد که زمینه کاری شما نیازی به استفاده از بروشور نداره، یا باور دارین که این روش قدیمی شده.به نظر شما برای چاپ بروشور از چاپ دیجیتال استفاده میکنند؟

ضرورت داشتن بروشور


برای چاپ بروشور بهتر است از چاپ افست استفاده کنید.

پیش از این، کاربرد بروشور بیشتر برای آموزش و اطلاع رسانی درباره یک محصول بود. به طور مثال، زمانی که شما برای خرید یک دستگاه قهوه ساز به یک نمایشگاه لوازم خانگی مراجعه میکردین، فروشنده بعد از نشون دادن ویژگی های ظاهری اون دستگاه خاص و توضیح مختصری درباره قابلیت های اون، بروشوری رو به شما تحویل میداد که به طور جامع و مفصل با کمک عکس و شکل های شماتیک نحوه استفاده از این قهوه ساز رو نشون داده بودن. گاهی در این بروشورها اطلاعات بیشتری نیز موجود بود. از جمله لوازم جانبی ای که در کنار محصول مورد نظر شما، ممکن بود تکمیل کننده یا جالب به نظر برسن. امروزه اما بروشورها علاوه بر انجام دادن وظایف سابق خود، در صنعت تبلیغاتی نیز ورود پیدا کردن و میتونن وجه تمایز شما با شرکت رقیب باشن.
برای مشاهده: چاپ کارت دعوت
 

نمونه ای از یک بروشور خلاقانه 


کاربرد بروشور چیست؟ بروشورها در انواع تک صفحه، دو، سه یا چهار لتی وجود دارن. اسامی این بروشورها با توجه به تعداد لت‌ها تعیین میشه. نامهایی مانند آکاردئونی، شکمی و ... برای متخصصان این عرصه باید آشنا به نظر برسه. کاربرد بروشور رو علاوه بر جنبه بصری اون، که قطعا از اهمیت بالایی برخورداره، محتوای درون بروشور تعیین میکنه. متون باید پیوسته، ساده و خلاقانه باشن. باید سعی شه سیاست های شرکت شما و چشم انداز مد نظر شما در آینده به صورت خلاصه در متن آورده باشه. بهره بردن از عکسهای متنوع و با کیفیت، به تنهایی بروشور شما رو چند پله ارتقا میده. 
برای دیدن انواع بروشور کلیک کنید.

بروشورها انواع گوناگونی دارن که در مقالات پیشین به بررسی اونها پرداختیم. بسته به اینکه نوع بروشور چی باشه، کاربرد بروشور نیز تغییر پیدا میکنه. به طور مثال بروشورهای اسلیپ کیس، درون خود اغلب یک دیسک فشرده CD دارن، تا محتوای بصری مثل فیلمها یا کلیپ های کوتاه آموزشی رو درون خود جا دادن. این نوع بروشورها بیشتر در کلاسهای آموزشی یا کمپین های تبلیغاتی کاربرد دارن. اسلیپ کیس ها به شکل یک پوشه یا فولدر ارائه میشن و ابعاد اون میتونه از A5 تا A4 متفاوت باشه. 


آیا از چاپ تخته شاسی های منحصر به فرد چاپ کوثر باخبرید؟ کلیک کنید.

 همونطور که در یک کمپین تبلیغاتی، اسلیپ کیس بیشتر کارآمد خواهد بود. در یک نمایشگاه معرفی محصولات، یک بروشور آکاردئونی سه لتی، کارآمد محسوب میشه. برخی از بروشورها بیشتر از اینکه به معرفی محصول یا خدمات یک ارائه دهنده بپردازن، به پاسخ به سوالات متداول میپردازن. البته میتونین این ویژگی رو در انواع دیگر بروشور هم داشته باشین. با اختصاص دادن یک صفحه یا یک لت به FAQ قطعا سوالات باقی مونده در ذهن مشتریان شما رفع خواهد شد. 
 

چرا باید بروشور داشته باشیم؟



اگر تصور میکنین کسب و کار شما نیازی به استفاده از بروشور نداره یا این شگرد تبلیغاتی برای شما کاربرد نداره، در ادامه چند نمونه از بروشورهایی رو مثال میزنیم که حتما باهاشون مواجه شدین اما تصور اینکه این موضوع به بروشور نیاز داشته باشه، در ابتدا دور از ذهن به نظر میومده.

•به عنوان منو:
شاید شما هم مشاهده کرده باشین که برخی از کافه و رستوران ها برای اینکه خلاقیت خود رو نشون بدن یا وجه تمایزی با همکاران و هم رده های خود داشته باشن، از یک برشور سه لتی به عنوان منو استفاده میکنن. کاربرد بروشور در این حالت به این صورت هست که، مشتری علاوه بر اینکه میتونه نام غذا و محتویات درون اون رو ببینه، میتونه از روی عکس بشقاب ها نیز انتخاب خود رو انجام بده. 


•معرفی محصولات و خدمات:
بروشور چه برای کسب و کارهای کوچیک و چه بیزینس های بزرگ یک الزام تبلیغاتیه. در مورد بروشورهای چند لتی که شامل متون و عکسهای محدودی میشن، صحبت کردیم. اما اگر معرفی کالاهای شما در اون چند صفحه جا نگرفت، چی؟ برای کمپانی هایی که تعداد بالایی از کالا دارن یا ارائه دهنده خدمات متنوعی هستن، نوع خاصی از بروشور دفترچه ای وجود داره که اغلب بیش از 21 صفحه داره و برای توضیح کامل محصولات همراه با عکس و شماتیک بسیار مناسب محسوب میشه. این نوع از بروشور کاغذهایی با گرم بالا داره و اغلب جنس جلد اونها از گلاسه هست.

ارائه برای آموزش:

خصوصا در موارد آرایشی و بهداشتی این امر کاربرد داره. داروخانه ها همواره پر هستن از بروشورهای تبلیغاتی و آموزشی کرم‌ها و ژل‌ها و داروهای تقویتی مختلف 
ابعاد شرکت یاهو و میزان شناخته شدن و ثروت این مجموعه بر کسی پوشیده نیست، اما همانطور که در پایین مشاهده میکنین این شرکت هم برای نشان دادن دست آوردها و چشم اندازهای آینده از بروشور استفاده کرده. همچنین نوع طراحی و خلاقیت استفاده شده در ساخت و پرداخت این بروشور از نکات قابل تامل درباره این بروشوره. اگر یاهو از بروشور بهره میبره، چرا شما ازش استفاده نکنین؟!


•ارائه بروشور به عنوان رزومه:
ممکنه شما برای بستن یک قرارداد کاری به شرکتی دعوت شده باشید و دیده باشید که رزومه کاری اونها و فعالیت ها و دست آوردهای اون گروه، در قالب بروشور ارائه شده. این کار باعث صرفه جویی در زمان صحبت و شناخت بیشتر طرف مقابل میشه و از روش های خلاقانه ای برای کاربرد بروشور به حساب میاد. 


 

خلاصه نکات مقاله



اگر تصور میکنین تنها کاربرد بروشور صرفا معرفی محصولات هست، سخت در اشتباهین. بروشورها بسته به اشکال مختلف میتونن برای کسب و کارهایی کارآمد باشن که حتی تصور اون دشواره! بروشورها رو با توجه به تعداد لت اونها، نوع صحافی، محتوای داخلی و کاربرد بیزنسی هر کدوم، دسته بندی میکنن.


برچسب ها

مشاوره